Azi e Romtelecom. Dar, din pacate, situatia se aplica mai tuturor firmelor de comunicatii din Romania. Fie ca e vorba de RDS (care merita oricum un post special pentru ce gluma proasta de servicii ofera), fie ca e vorba de Vodafone, toti au invatat ca marketing inseamna sa aduci cat mai multi clienti noi. Sa vinzi! Si au uitat ca banii se fac din clientii fideli, nu din cei nou-atrasi.
Sa povestim deci … despre Romtelecom, oferte, internet, servicii si abonati (denumiti si clienti). Am observat cu atentie evolutia Romtelecom in ultimii 10 ani, dupa o privatizare cu 8 milioane de euro comision pe fata si cine stie cat pe la spate. Am vazut un mastodont care se restructureaza greu, care se adapteaza greu, care se sufoca in clipa in care pierde monopolul telefoniei fixe. Ba mai mult, telefonia fixa in ansamblu scade rapid in favoarea telefoniei mobile. Romtelecom rateaza licenta de telefonie mobila promisa (nu s-au mai dat oare comisioane?), ramane cu preturi prea mari, instalari prea lente si servicii de relatii cu clientii din epoca comunista, cand noi avem nevoie de ei si nu ei de noi. Urmarea? Scaderea cotei de piata si a cifrei de afaceri, trecerea pe pierdere, un pic de haos intern …
In timp lucrurile incep sa se aseze (nu stiu daca odata cu aparitia nemtilor sau inainte) si Romtelecom se adapteaza la piata din ce in ce mai bine: incepe sa vanda internet si date din ce in ce mai bine (daca nu stiati, mai toti operatorii fac mai multi bani din date decat din telefonie clasica – fie ea fixa sau mobila), lanseaza Dolce – as spune cea mai buna solutie de televiziune digitala intrucat o folosesc si eu acasa (imi place calitatea imaginii dar, sincer, imi place la nebunie meniul de navigare, am incercat si Digi dar era mai slab).
Apar ofertele speciale, discounturi si promotii, vin managerii din multinationale, de la concurenta, se fac strategii si campanii de imagine si promotii, se lanseaza spoturi chiar haioase, agentii, marketeri, consultanti. Romtelecom a avut intotdeauna un brand recognition excelent, insa perceptia se muta incetisor de la negativ spre pozitiv. Apar si vestile bune: vanzari, cota de piata, poate chiar profit.
Dar la ce bune toate cand Romtelecom uita, asemenea concurentilor sai, cateva reguli de baza ale marketingului, precum aceea ca Un client existent valoreaza cat 10 clienti potentiali, sau ca Un client nemultumit aduce pierderi de 10 ori mai mari decat profitul produs de un client multumit … si asa mai departe.
Sa analizam la obiect:
1. Romtelecom lanseaza oferte speciale pentru clientii noi (precum cel acceptat de mine pentru Floria in urma cu mai multe luni – 14 euro pe luna telefonie, internet si televiziune) – dar clientii vechi nu primesc nimic, raman cu preturile mai mari decat cei noi ca ei sunt prosti. A, unii nu sunt asa de prosti si se prind? Le dam atunci oferta minune si ei o inghit. Oare oamenii de marketing ai Romtelecom s-au gandit vreodata cat valoareaza un client vechi care primeste o data pe an un bonus, un cadou, o oferta speciala – asa nesolicitata? Oare o sa mai plece vreodata? NU! Oare o sa laude Romtelecom celor din jurul sau? DA! Mult? MULT!
2. Romtelecom are oameni de vanzari corporate din ce in ce mai multi si mai buni (corect, banii se fac din corporate chiar daca si cota de piata din retail e absolut obligatorie). Flexibili, prompti, atenti, oamenii de vanzari si chiar cei de la suport telefonic se comporta excelent. Esti uimit si entuziasmat. Dupa care semnezi. Dupa care TOTUL DE SCHIMBA. Oamenii iti raspund la fel de prompt la telefon. DAR NU SE MAI REZOLVA NIMIC LA TIMP!
3. Dupa 3 luni de servicii, fiind multumit, cer instalari la inca o locatie, deci dublez contractul. In 24 de ore se rezolva. Cu un singur telefon. Bravo Romtelecom! Dupa inca 3 luni trebuie sa mut un sediu. Deci nu le mai dau bani in plus … apar probelemele. Instalarea e pe gratis. Mutarea (aceeasi Marie) e pe bani. Cam 100 de euro. Multicel. Dar de, nu ai de ales, esti deja clientul Romtelecom. Adica prost.
4. Daca nu iti convine taxa de mutare si vrei sa renunti la o parte a contractului (sau la tot) apare celebra taxa de reziliere! Cam 50% din contractul pe urmatorul an de zile. De ce? Pai nu ai de ales, ai semnat prostule! Iti mai si spune tanti de la Romtelecom, acum devenita brusc malitioasa din amabila si iti spune “Sunteti persoana juridica si avem voie sa punem taxe de reziliere in contracte, numai la persoane fizice e valabila legea“. Pai mister manager care iei decizii ca nu tanti e de vina, oare daca imi spuneai ca pot rezilia moca, sau ma mutai moca asa cum m-ai instalat prima ora, nu eram in continuare fericit ca sunt clientul Romtelecom? Nu povesteam si la altii? Nu iti aduceam noi clienti? Cu siguranta nu ma ridic profesional al nivelul managerilor Romtelecom, sunt doar un antreprenor prost, dar am auzit si eu de un cost de achizitie al clientului nou. O fi mai ieftin sa va laud eu prietenilor si partenerilor sau sa faceti campanii de imagine si promovare? Oare de suta aia de euro nu primeati mai mult inapoi in timp? Dar nuuu … tu esti deja client prostule nu ne mai intereseaza, nu ne gandim ca poate mai ai 5 firme si 10 sedii si putem sa luam de la tine de 5 ori mai mult decat luam acum pe un contract corect, te jecmanim cand stim ca nu ai de ales si uitam ca nu o sa mai aduci niciodata afaceri noi la Romtelecom.
5. Dar depasim frustrarea, acceptam taxa, ne promitem noua insine ca nu mai apelam la Romtelecom si asteptam mutarea. In 2 zile ne spune tanti la telefon. Stiind ce prompti sunt la instalare si pricepand ca e ca o instalare noua (si banala ca e la bloc, toate cablurile sunt trase, 2 legaturi si e gata) nu iti faci nici o grija. Si te muti cu sediul. Sa zicem ca e sediul unui magazin online. Adica nu ai net nu existi. Si te faci si de rahat grav si iremediabil. Si trece o zi, netul ciuciu. Suni la Romtelecom: vine azi echipa. A doua zi, iar nu vine nimeni (stai pe stick-urile de net de la Orange imprumutate de la colegi si prieteni). Suni iar: e pe drum. Mai suni odata: nu au venit? ce rusine, o sa vina azi, va inregistrez o reclamatie si va facem reducere la abonament! Si tot asa. O zi, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!!! 10 zile. Dupa 10 zile auzi bomba, tanti zice “Mai stati 2-3 zile nu va pot da un termen – o sa vina echipa cand vor fi mai multe instalari in zona, doar nu o sa vina doar pentru Dvs. ca nu e rentabil!“. Soc!
Ma opresc aici cu povestea. Ca am apelat la Twitter ca sa vedem cat de adaptat e Romtelecom la era online, ca au fost prompti pe canal, ca au promis si acolo maine, ca poate vin, ca se rezolva sa nu, astea sunt detalii. Eu nu mai vreau sa fiu clientul Romtelecom. Au pierdut un “abonat”. Unul care mai avea multe sedii potential de contractat cu Romtelecom. Si evident, nu voi inceta sa spun tutoror celor din jurul meu care isi cauta furnizor de servicii de telecomunicatii sa NU apeleze la Romtelecom. O sa mai stau la ei cateva luni ca sa nu le platesc nemeritat taxe de reziliere, apoi o sa plec de tot. Simplu. Si oricati bani ar baga ei in marketing, promotii sau oferte speciale, eu nu voi mai reveni niciodata. Si oricat de multi am fi prostii din Romania, ne cam terminam odata si odata. Se spune ca poti pacali cativa oameni mult timp sau multi oameni ceva timp, dar nu poti pacali prea multi oameni prea mult timp!
Trist. Tare trist. Poate peste 20 de ani vor invata si operatorii de comunicatii ca cei mai importanti clienti sunt cei pe care-i au deja … Sau primul care va invata va fi si catigatorul urmatorilor 10 ani. Imi pare rau ca nu am destui bani pentru a intra pe piata asta. Cred ca as putea cladi o companie orientata catre clienti nu il slogan ci in fapta si as putea concura cu succes managerii geniali care se uita numai la clientii noi.
Later edit: pentru telefoane mobile la pret bun va recomand Evomag, Quickmobile si PcFun.
Trist, foarte trist. Si eu am fost trecut prin faza Romtelecom, insa am procedat mai simplu : NU AM MAI PLATIT ! In prima faza, m-au sunat si mi-au zis ca imi restrictioneaza apelurile, apoi ca imi taie linia, pana in cazul in care au venit la mine si mi-au zis : da-ne banii pe ultimul abonament folosit si hai sa incheiem problema.
In timp ce Romtelecom ma suna sa isi recupereze banii am facut o cerere la RDS : Mare greseala !!! Pentru un post telefonic am asteptat 58 zile (tinand cont ca in contract era specificat ca in 30 zile MAXIM, o sa am totul instalat).
La sfarsitul celor 58 zile, mi s-a pus pata si am terminat-o cu amandoi. Jalnic.
Acum sunt multumit, am telefonie, tv si internet (de mare viteza, nu cum zice Romtelecom si RDS ) la numai 60 ron de la o firma de cartier. Cool nu ?
NU NU NU de 3 ori nu la ROMTELECOM niste japcari nesimtiti si numai dupa pacalit nu e posibil ca uni dintre noi sa platim telefonul fix degeaba numai pt neet si in plus pt 6 mb platesc aproape 30 ron si alti pt 100 mb platesc la fel nu e corect ne pacalesc de ne rup nu mai face-ti contracte cu romtelecom pt ca nu e o firma serioasa decat sa ne fureeeeeeeeeeeeeeee
Eu aveam UPC … pana cand un angajat UPC venit sa-mi repare netul mi-a aratat hubul de RDS in scara … A 2-a zi echipa RDS a venit si mi-a facut montajul si tot …
Ca RDS nu ofera suport pentru router asta e altceva … in rest … RDS-ul bate concurenta de departe.
Intradevar Romtlecomul greseste in multe chestii dar nu trebe sa uitati si avantajele. acuma de exemplu ai la 70-75 de lei aproximativ abonamentul de voce 1000+ ; net de 6 MB (foarte bun pentru cei care nu descarca in cantitati mari de cativa zeci de GB) ; si televiziune Dolce impecabila cu 54 de canale. Nu baraieli si purici prin televizor ca RDS`u. Taxa de mutare e intradevar mare, mult prea mare dar taxa de reziliere mi se pare foarte ok deoarece la instalare ai uitat sa zici ca ai primit un telefon dect AP140 si poate daca ai cerut un modem wireles cu 4 iesiri si pentru cablu (daca ai stiut ca se poate asa altfel ai primi unul cu o singura iesire) antena si primul decodor gratuit. La majoritatea firmelor concurente platesti frate si instalarea si echipamentul si daca vrei sa renunti nici la ei nu poti renunta. Lucrez in domeniul telecomunicatiilor si am RTC de ani de zile fara a avea vre`o problema de cand ma stiu. la inceput imi ofereau doar 512 kb/s la o suma mare dar cu timpul fara a face vre`o modificare mi`au dublat de vre`o 3 ori banda gratuit. prima data la 1 mb apoi la 2 apoi la 4 mb. si nu uitati ca majoritatea institutiilor si firmelor colaboreaza cu RTC pentru ca ofera o calitate superioara fata de toti concurentii. iar daca esti din zona rurala nimeni nu`ti ofera o calitate asa buna la internet cum iti ofera RTC sa fim sinceri. Mai nou s`au bagat si IPTV , au decodoare care iti inregistraza daca nu esti acasa, poti vedea mai multe programe deodata , au si HD (mai putine) si multe altele. Deci in concluzie nu trebe sa te pripesti din cauza unui eveniment intradevar neplacut care am auzit ca s`a mai intamplat dar in maxim 4 zile s`a si rezolvat. Posibil sa nu fi avut porturi libere acolo unde ai vrut tu pe langa baiatul linior care a mers sa`ti faca instalarea la noua locatie a trebuit tras cablu nou cine stie cati zeci de metrii. Un vecin a patit asemanator cu RDS. Un simplu deranjament nu au fost in stare sa`l rezolve in 26 de zile dupa zeci de apeluri la ei , nervi , amenintari si pana la urma injurii. Deci toti sunt in aceeasi oala
Exemplu concret: am incercat sa ma abonez la romtelecom acum 2 luni, am fost pe pagina romtelecom si mi-am configurat abonamentul, ip tv, internet etc..
Decodoarele sunt pe bani la romtelecom, sunt singurii care percep chirie la primul decodor. In plus incalca legea si nu ofera abonamente pe 1 an. Am sunat si am cerut explicit un abonament pe 1 an si mi s-a spus ca nu exista. I-am explicat operatorului ca-i ilegal. Avem mare noroc ca cei de la ANECOM au modificat legea, se ajunsese prea departe cu abonamente pe 3-4 ani, mai aveau sa inventeze abonamente pe 10 ani.(acum durata maxima este de 2 ani).
Plus ca-ti baga pe gat telefon, lucru foarte enervant.
vali tati draga de ce nu te duce capu’ sa ceri unui ofertant de servicii sa iti faca contract pe suma , pa 20 de ani, cu posibilitatea intreruperii din motivele existente la data intreruperii? nu te duce sau nu stii?
Sint client vechi Romtelecom .Am intregul pachet de servicii de mai mult timp si , locuind la tara, am avut destule deranjamente in aceasta perioada, indeosebi in ceea ce priveste conexiunea la internet. Am apelat telefonic sesizind deranjamentul, in prima sau cel tirziu a doua zi a venit o echipa de interventie. Mai mult, eram intrebat telefonic , de mai multi operatori daca defctiunea a fost remediata. Surpriza o am acum ,cind am primit factura pe luna februarie, sa constat ca sint puse la plata , incepind cu 1.02.2011, convorbirile pe alte retele fixe efectuate in week-end sau dupa ora 18.oo Ce s-a intimplat ? Nu am primit nici o notificare in acest sens.
posibil sa va fi modificat telefonic abonamentul la voce din “seara & weekend” la voce “100” sau “1000” acolo aveti cate 100 de minute oricand la orice ora pe orice retea fixa sau mobila din romania si retelele fixe din UE. dupa ce le`ati consumat alea restul se taxeaza in functie de planul tarifar. puteti merge cu factura la un magazin romtelecom si acolo va explica tot sau mai simplu la 1930
Asa este. am fost clientul mai multor firma de tv si net pina la RTC. Am platit “taxa” de instalare meseriasului, desi in oferta era gratuit, altfel nu te cupla. Nu numai pe mine m-a taxat , la tot satul au luat sume intre 20-40 lei, fara chitanta , dupa fata si gospodaria omului. Cind am semnalat ca nu mai este semnal tv mi s-a comunicat, tot prin E-mail ca nu se ocupa de deranjamente iar la rezilierea contractului a trebuit sa platesc o masina pentru transportul echipamentului la reprezentanta firmei. Parca erau mai amabili la instalare. Am un vecin care schimba anual firma de tv satelit. Sta 6 luni gratuit nu mai plateste alte 3 pina cind ii taie semnalul, da antena jos, face cerere la alta firma si asa mai departe, spune ca este la a patra firma .Nu minte pentru ca am vazut “farfuriie” in spatele casei si compenente din decodor mi-au parvenit pentru o reparatie (se strica sursa in comutatie,nu vine nimeni sa o repare). Mai mult,nu l-a actionat nimeni in justitie, nu a mai venit nimeni sa-si ceara sculele. Pe mine nu m-au lasat copiii sa fac astfel iar vecinul ma priveste cu superioritate , are dreptate.
Sa imi bag eu picioarele in oferta romtelecom, internet-ul romtelecom, preturile romtelecom si serviciile romtelecom. Televiziunea Dolce e scuuuumpa (acum ca ao modificat grilele si pachetele) si netul merge de parca sta.
Cine Oare are internet de 2 Mb? cine? ala care zice ca merge netul de parca sta… ia baga`ti viteza maxima si descarca de pe extern si apoi fa o comparatie cu RDS care descarca de pe extern… numa te joci iti spun eu ๐ iara despre deloce , da e scumpa. dar iti ofera sunet si imagine ireprosabila… iar daca ai tv cu funtie HD pentru 3 lei in plus poti avea decodor HD in loc de cel SD si atunci iti rade inima in tine cand il vezi pe Tanase inscriind … Calitate HD ce sa mai… daca iti permite localitatea incearca un IPTV ๐ opresti, derulezi, dai drumul… ๐ la pret rezonabil. RDS si firmele concurente doar viseaza la asa ceva… Dar tu cred ca te numeri printre cei care vor calitate maxima si costuri zero dupa spusele tale. atunci ia`ti de la Digi o antena la 24 de lei si poate mai ai norocul sa primesti si telefon gratuit… platesti instalare , ai 50 de canale… cand umpic e inorat nu vezi nimic si cand vrei sa`l reziliezi iei tu antena jos si fugi cu ea la ei ๐ apropo… au si stick la 10 lei pt net… bun de folosit doar ca breloc ๐
Buna, sunt f. suparata pe Romtelecom si internet-ul lor de 2 bani, au marit viteza si nu merge deloc, platesc in plus si nu beneficiez de ceea ce platesc, am dat en telefoane si ne ignora total. Curata nesimtire,e u ma aflu acum in Austria si nu pot vorbii cu familia, vreau sa inchei contractul cu ei dar cred ca e imposibil, dar o sa le fac reclama proasta peste tot unde apuc, nu va mai abonati la Romtelecom, va mancati nervii si banii, sper sa apara acest mesaj,
mai am contract cu rtc pana in decembrie si abia astept sa il inchid.cred ca o sa ma imbat de bucurie in ziua aia.pe langa viteza de rahat de PANA LA 2 MB,pentru care platesc cat platesc alti clieti ai altor furnizori de net la viteze de cel putin de 20 mb\sec,mai imi baga pe gat un rahat de abonament la telefon fix…cine plm mai foloseste tel fix acum???in total vreo 54 de lei pentru net de 2 mb…Doamne nu o veni si decembrie ala odata?
Anul trecut m-am abonat la Romtelecom,anul acesta am optat pentru un pachet cu DOLCE MAXIM special pentru canalele de filme si documentare.Am constatat, cu f mare neplacere ca dispar canalele. Movie 24, Discovery Showcase, iar din 15.11 am inteles ca dispar Star-urile.Se mentine insa pretul si nici nu apar alte canale in loc. E normal???????
Romtelecom tace iar abonatul plateste, consider ca modificarile pot duce la rezilierea contractului intrucit se considera nerespectare de contract. As dori sa stiu ce parere are RTC despre asta.
Jur pe biblie: romtelecom, institutie de escroci. Am fost client 2 ani. Era un cosmar. Ceream ajutor de-la ei. Raspunsul “ei nu-sant de vina”. Nu semnati niciun contract cu ei, va sfatuiesc din suflet!!!
toate criticile expuse in acest articol sunt reale, fara nici o tendinta de denigrare, modul lor neomenos de a ne trata dupa contractere dovedeste nu numai nepricepere dar f.multa nesimtire pe toate nivelele, cred ca pana sus de tot din moment ce inregistrarile convorbirilor avuta cu operatorii lor nu sunt ascultate periodic de sefii lor pentru a se convinge de felul inuman in care suntem tratati.
Am incheiat un contract acum 4 saptamani pt. internet + voce (la 50 Mb) si nici pana azi nu miau facut legatura la reteaua de mare viteza fapt ce constituie incalcarea prevederilor contractuale si ma determina sa reziliez unilateral contractl, toate promisiunile facute la interventiile mele repetate din 3 in 3 zile fiind neonotate si tratate cu dispret absolut.
Imi place sa fiu singurul care sustie RTC aici ๐ Constantin nu se gandeste ca de multe ori nu exista posibilitati de instalare in toate catunele uitate de lume . In plus in multe localitati zeci, sute , mii Romtelecom e singurul care furnizeaza servicii de telefonie si date ๐ Si in majoritatea lor toate porturile de internet sunt pline si nu mai eista solutia de a mai adauga pe cineva . Nu cred ca tu ai facut cerere de instalare in ceva oras si nu te`au cautat baietii ๐ Numa de curiozitate fa o cerere in oras si daca dupa ce ai facut cerere nu merg in 2 zile lucratoare, MAXIM 3 pisete pe usa lor de la sediu ๐ iar cand te cauta pentru instalare spui ca te`ai razgandit din cauza ca pleci din tara ๐ Sau daca ai stat asa mult… 4 saptamani… dc nu ai incercat alta firma? asta nu inteleg… exista asa multe variante…
si eu sustin compania Romtelecom si de asemenea serviciile RTC. in primul rand RTC s1a extins fff mult. toti furnizorii locali (capusile) care ofera televiziune si date au de la romtelecom. Romtelecom ofera si telefonie cu min internatinale si nationale la un pret modic, in plus nu ai probleme cu semnalul si mai nou ofera la toti abonatii acel AP 140 (alt avantaj).
Am vazut ca a fost adusa in discutie partea tehnica (reteaua-porturile de instalare). Rtc ofera serviciul de date individual prin cadrul unui nou echipament “CDMA DATE FIX”- cu antena care iti ofera posibilitatea sa ai net in orice catun ( chiar si uitat de lume) si telefonie se poate achizitiona prin cadrul echipamentului CDMA (voce).
PS: Eu st aboant RTC si sunt extrem de multumita de servicii si de promptitudinea cu care se remediaza probleme (foarte rar intalnite).
Am o mare problema cu internetul nu e bun de nimik la nici un fel de viteza ,sunt niste oamneii nepriceputi spune una si fac alceva ,dabea astept sa inchei contractul cu ei pe 2 ani,internet de mare viteza fals ,o caciula de bani si viteza de 500 de kbps ,sa nu se mai incheie conbtracte cu eii de internet e foarte greu sa te lamureasca cu mici probleme ,care nici nu le pasa si viteza merge de parca sta.
fratilor nu va plangeti de romtelecom, sa vedeti voi hotii de la ORANGE cei mai mari tepari, sa nu cumva sa faceti contracte cu iei, ieu am avut si romtelecom dar sunt mici pe linga hoti de la ORANGE
sunt din comuna calarasi judetul cluj, pana in data de 05 09 2011 ieram abonat , la telefonie, televiziune si internet de la RTC, din acea data, muritori de foame, au furat cablul de retea pe o distanta de 200 de metri, clar, iera cupru, de atunci am ramas fara telefonie si internet avem promisiune pentru o micro centrala de generatie noua nu am renutat la contractul cu ROMTELECOM, dar am incercat la oORANGE ,CEI MAI MARI BANDITI , am semnat un contract si iei miau oferit nimic, dupa 3 zile de la contract nu mai merge . ARE CINEVA IDEE CAND AJUNGE SI LA NOI ACEA CENTRALA DE LA ROM TELECOM? AU CEA MAI SERIOASA DISTRIBUTIE, INSA SERVICILESUNT MAI INCETE, VA MULTUMESC
Vad ca nu numai eu sunt fan Romtelecom, ci mai sunt si altii. Foarte bine ca se discuta pe tema asta – si eu sunt foarte nemultumit de Romtelecom, si consider la fel ca fac o politica de marketing care e pe pielea consumatorilor.
Eu am avut internet prin telefonie fixa, adica ADSL – foarte prost a mers, cand suna telefonul, imediat se deconecta modemul. Am sunat, au fost – si mi-au promis ca in curand o sa repare reteua. Au trecut 2 ani, nimic – din fericire a venit dupa RDS-ul, si merge netul OK, momentan.
Incepe sa ma surprinda Romtelecom. Internetul pare sa functioneze binisor!
nu toti operatorii sunt la fel…eu am avut contractul expirat dar nu l.am prelungit,plateam aprox.120lei ptr.fix/net/dolce,pana cand am gasit in cutia postala un pliant personalizat telekom.am sunat de curiozitate si mi.sa oferit acelasi pachet dar la 95lei,am crezut k este o gluma dar am acceptat.prima factura mi.a venit dupa aprox. 2sapt. de 54lei iar a doua intradevar de 95lei.va las nr.baiatului cu care am discutat poate va este de folos 0734 574 476