A trecut ceva timp de cand n-am mai povestit despre Floria, poate cel mai drag mie proiect din toate pe care le-am avut in viata (si n-au fost putine).
De ce imi e drag? Pai … de piatra daca as fi si tot n-as putea ramane rece cand citesc e-mailurile zilnice de multumire ale clientilor care au trimis flori sau telefoanele pline de bucurie ale celor care le-au primit.
Dar sa fim profesionisti si sa vorbim despre comert online si nu despre sentimente. Ce-a facut Floria in ultima luna (septembrie 2011) fata de luna anterioara (august 2011):
1. Avem cu 15% mai putini vizitatori unici. Explicatii posibile: clientii nu ne mai vor sau am renuntat la unele campanii de marketing mai mult sau mai putin eficiente ย – deduceti singuri care este explicatia corecta in functie de ceilalti indici.
2. Avem cu 32% mai multe pagini vizitate, numarul mediu de pagini per vizitator crescand cu 55%.
3. Avem o scadere semnificativa in bounce-rate (vizitatorii care ies din site fara a naviga in alte pagini decat cea in care ajung prima oara – deci cei care nu sunt de fapt interesati), ajungand la un excelent 22%, cel mai mic bounce-rate pe care l-am obtinut vreodata la un magazin online!
4. Corespunzator, timpul mediu petrecut de un client pe situl Floria a crescut si el, deci … va place ๐
Per total as spune ca am numai motive de multumire, desi imi este clar ca se poate si mai bine. Pacat ca puterea de cumparare scazuta din Romania nu ne ajuta atat de mult … pentru moment.
Pentru o analiza corecta, trebuie sa comparam si evolutia fata de acum un an (septembrie 2010). Si aici va ofer doar imaginile si va las sa faceti singuri analiza, nu e deloc greu.
Si, pentru ca toata lumea se fereste pe la noi sa ofere cifre despre activitatea sa in e-commerce-ul romanesc, iata ca am facut-o eu primul. Mircea, Marius, ridicati manusa? ๐
Mie mi s-ar fi parut mai interesant sa zici ceva de vanzari.
Pai da-mi un exemplu, zi tu de la tine ๐
Suntem ok Mugur, multumim de intrebare ๐
Am oferit si noi diferite informatii cand ni s-a parut ca era cazul, asa cum faceti si voi.
Spor la vanzari!
mi-ar fi placut sa scrii mai exact ce ati facut ca sa aveti acele cresteri/descresteri…
Ei tu, tigarusa electronica, … asta e deja consultanta si sunt scump :p
scuze acum am vazut ca a aparut poza aia nu am avut nici o intentia sa o pun… uite scriu consultanta ca vad ca ti-ai pus link mai sus… mai vrei sa mai scriu ceva??? ๐
Mugur, nu ma prind eu sau ai pus aceeasi imagine si pentru 2010 si pentru 2011?
Nu te prinzi tu :p
Sunt aceleasi cifre actuale, evolutii diferite ๐
E interesant ca vizitatorii viziteaza multe pagini in medie, e de bine.
Mi se pare ciudat Bouncerate-ul. Din grafic reiese ca tu ai de fapt bouncerate-ul cam 48%, la fel ca luna trecuta, doar ca ai avut o perioada de mijloc cu bounce-rate foarte mic (estimez sub 10%), dupa care a revenit la valoarea din august. Deci nu cred ca este o medie de 22% si de acum asa o sa ramana.
Ceva ai facut tu in perioada in care a scazut bouncerate-ul, fiindca exact atunci au crescut si Pagevisits. Cand a revenit la normal bouncerate-ul, au scazut si pageviews.
E interesant oricum, multumim pentru cifre ๐
Ce ai scris ramane o lauda goala daca nu spui si macar cum s-a corelat cu sporirea vanzarilor. Nu asteapta nimeni valori absolute (pentru ca le gasim oricum pe mfinante ๐ ), dar o crestere (sau scadere ๐ ) procentuala cred ca puteai sa mentionezi.
Altminteri, ce mesaj ai tu in articol? Targeted traffic is king? Pai ce, tu esti publisher, ca sa vinzi trafic?
Draga IONESCU (apropo, stii bancul cu Io Nescu …?),
1. E blogul meu personal si iti dau full RSS, deci nu vand trafic pe site. In concluzie nu e comercial deci ma laud cum vreau pe el ๐
2. Daca aveai bunul simt sa te semnezi real, poate ma gandeam sa iti pun si un printscreen de tabul “ecommerce”
Mugur, esti sigur ca cifrele astea sunt adevarate? sincer mie mi se par putin cam umflate:) …
@Diana R, de ce zici ca sunt umflate?
Eu sunt un client multumit, extrem de multumit al floria.ro (preturi normale si functionare precisa, de ceas elvetian (cel putin in cazul meu).
Mama spunea ca florile care i-au parvenit au fost superbe totdeauna.
Sunt genul de om care nu repara un lucru care nu s-a stricat si greu schimba o firma furnizoare care l-a multumit.
L-am contactat pe domnul Mugur Frunzetti prima oara rugandu-l sa imbunatateasca putin navigarea (sa faca procesul de comanda mai simplu si mai intuitiv). Dumnealui a avut amabilitatea de a-mi raspunde la e-mail.