Intermediere online.
Avand in vedere ca timpul nu ne mai permite sa stam la cozi si majoritatea firmelor/institutiilor publice inca nu folosesc un sistem informational bine pus la punct fapt pentru care:– trebuie sa ne deplasam la casierii sa platim
– trebuie sa stam ore in sir pe la diferite usi pentru documentatie si autorizatii
– de fiecare data aflam ca avem nevoie de “x” documente si cand ajungem la ghiseul recomandat (in majoritatea cazurilor este ghiseul la care este coada cea mai mare :)) aflam ca de fapt avem nevoie de inca un act si revenim a doua zi (pentru ca programul este scurt, calculatoarele nu merg si nu poti sa intrebi prea multe ca deja esti “client nervos”)
– nu stim niciodata ce acte avem nevoie pentru o anumita activitate/autorizatie/certificat…. probabil ca sunt mult mai multe, dar o idee deja ne-am facut cu totii.
Prin urmare as infiinta o societate de intermediere online (sunt o groaza de oameni care mai bine ar da un ban in plus decat sa stea la coada), societate care la inceput poate sa faca un test in Bucuresti, dupa care se poate extinde.
Din punct de vedere al societatii de intermediere (sa ii spunem InterAct..sau ceva de genul, nu ne plafonam acum la denumire :)) nu am avea foarte mari cheltuieli (la inceput), avand in vedere ca trebuie aibe:
– agenti de teren : persoane tinere care se pot deplasa cu usurinta (biciclete,scutere)
– consilieri clienti (la birou) : pentru a prelua solicitarile si pentru a trimite un agent la domiciliul clientului iar din punct de vedere al managementului, asta hotaraste fiecare. Asta am avea nevoie pentru urmatorii 10 ani (la cum merg lucrurile in ziua de azi).
Scenariu 1 I – Am nevoie de o autorizatie de constructie, ce pot sa fac? R – Suna la 0800xxxxxxxx si un agent vine sa vb cu tine ..dupa cateva minute apare un agent , afla ce ai nevoie se documenteaza, completati un formular cu documentele solicitate (se da un avans), dupa care agentul pleaca si revine peste un timp (1 zi, 2 depinde de acte) cu toate chitantele si o factura pentru serviciile prestate. Plata se poate face cash sau electronic (agentul are un pos wireless). Toata lume este fericita. THE END.
Scenariu 2 I – Am nevoie de o autorizatie de constructie, ce pot sa fac? R – Suna la 0800xxxxxxxx si un consilier iti trimite online (mail) un formular unde completezi ce documnte ai nevoie si comunici datele personale iar pentru cazuri mai deosebite un agent vine la sediul firmei/locuintei tale pentru a ridica o imputernicire (prin care ii permiti firmei InterAct) sa plateasca sau sa te reprezinte in fata anumitor autoritati. Totul se rezolva, primesti o factura si chitantele prin posta , se plateste cash sau online si toata lumea este multumita. Happy End.
Aici vad un mic shortcomming. Pentru toate aceste deplasari persoana care te reprezinta pe tine ca si client trebuie sa aiba delgatie semnata si legalizata la notar. Deci, ar trebui printre alti angajati si vre-o 2-3 notari cu scuter.
“Deci, ar trebui printre alti angajati si vre-o 2-3 notari cu scuter.” … ai dreptate, intotdeauna vor exista mici “shortcomming”-uri asa cum ai intitulat tu, dar cu timpul se vor rezolva toate aceste mici scapari,. La urma urmei mai bine pierd 5 minute cu un notar (de la InterAct) care se deplaseaza la mine (si nu cu scuterul :)))) decat sa stau 2 zile la cozi. Si in alta ordine de idei problemele de care ne lovim zilnic sunt platile catre diferiti furnizori sau autoritati unde nu ai nevoie de imputernicire….
Ca sa fiu corect nu pot decat sa iti dau dreptate si sa sper ca se va gasi o solutie care sa ne multumeasca pe amandoi…Nu?
Toate cele bune
Adrian