In momentul acesta sunt foarte multe magazine online – fie ca ofera produse IT&C , fie altfel de produse. Ma voi axa pe cele dintai deoarece am interactionat cu multe de acest fel.
De ce are nevoie un magazin on-line ca sa vanda mai mult? Are nevoie sa ii dea cumparatorului exact ce isi doreste !
Pentru asta,pe langa o gama difersificata de produse ar trebui sa aiba un sistem de clasificare pana si dupa cele mai simple criterii – pentru mine nu este de ajuns sa sortez dupa brand sau pret – trebuie sa fie cel putin 5-10 criterii de sortare per categorie de produs .
Spre exemplu vreau sa cumpar un Monitor LCD – dar ma intereseaza sa fie ALB si sa il pot monta pe perete , mai putin pretul sau brandul . Eventual , pe langa asta ar trebui sa aiba o persoana capabila care sa ii faca recomandari clientului sau sa ii ofere,dupa caz mici discounturi in functie de ce doreste acesta .
De asemenea , sistemul de newsletter ar trebui de asemenea putin retusat pentru a atrage clientii .
Sa zicem ca vreau un produs cu caracteristicile X , Y si Z , dar momentan preturile sunt prea mari ca sa imi pot permite oricare din ele – pe unele site-uri exista optiunea “Anunta-ma cand se modifica pretul” dar nu e de ajuns . Ideal ar fi ca sistemul sa ma poata anunta cand exista un produs cu caracteristicile cerute de mine intr-o marja de pret pe care o vreau. Bineinteles , sistemul ar putea fi proiectat sa mai “triseze” nitel si sa mai trimita recomandari peste acea marja ( sa zicem +20%) .
Nu in ultimul rand , deoarece clientul plateste transportul ar trebui sa ii puna la dispozitie sa aleaga dintre mai multe ( sa zicem 3 ) firme de curierat. Majoritatea sunt iritati de o firma (sa ii spunem FC) cu care lucreaza majoritatea magazinelor online . Din fericire,curierul care se ocupa de zona in care locuiesc este serios , dar altii nu au atat de mult
Vlad
Vlad si mai cum?