De ce nu merge marketing-ul in Romania? De ce magazinele online au rata de conversie scazut (majoritatea)?
Pentru ca nu avem consistenta, nu avem directie, nu avem atentie si, cel mai grav, nu suntem corecti cu clientii.
Sau, in cazul de fata, folosim Google Adwords display facem un banner reusit care provoaca click-uri si stricam tot crescand pretul de pe site si uitandu-l pe cel din banner mai redus. Nu e vorba de cat, daca puneau 599 in banner si 599 in site probabil cumparam, asa insa am avut senzatia ca incearca sa ma pacaleasca …
Cum spuneam … marketing in Romania …
Da, asa este cu firmele romanesti de pe online, nu prea respecta clientul si ceea ce vrea acesta.
Nu exista feedback-uri si nu prea am vazut firme online care sa intrebe clientul cat de multumit a fost de serviciul/ produsul vandut clientului.
Aiurea, poate fi vorba si de o gresala nevinovata, serios acum!
Nu se fac astfel de greseli! Aceste greseli NU sunt nevinovate, sunt foarte vinovate!
Iti dau dreptate dar exista un dar, pentru mine toate tranzactiile care le am facut online au fost mai corecte decat in propriul oras la magazin ”normal”, chiar si garantia trimsia la Bucuresti mult mai rapid si fara discutii ca in orasul meu. Deci exista si parti bune legat de magazinele online.
Sunt total de acord cu tine. In orasele mai mici, magazinele, fie ele clasice sau e-stores isi bat joc de clienti. Mi s-a intamplat mie cu un sistem audio. S-a defectat imediat ce l-am cumparat, l-am dus in garantie si l-am mai vazut dupa trei luni…
Un laptop, luat de pe emag, imi dadea o eroare ciudata din cauza placii video. Pur si simplu l-am returnat si am luat altul.
Nu prea exista inca profesionisti pentru ca nu exista nici concurenta pentru ca… clientii nu sunt atat de multi.
E un cerc vicios, care nu va putea fi rupt decat o data cu trecerea timpului.
Parerea mea despre marketing-ul online e greu de crezut, dar va zic sincer…de ce speram la mai mult ? Tinand cont ca nu suntem asa dezvoltati in marketingul online ca altii.
Eu am un site de haine si anu trecut faceam pe putin 20 comenzi pe saptamana, anul asta slab…pana in 5 comenzi…nu stiu de ce a scazut asa de mult.
Pai sa vedem: pentru ca situl tau a ramas la fel, in timp ce concurentii au avansat? pentru ca ai ales un domeniu generic bazandu-te pe optimizarea pe expresia “haine online” care nu ti-a reusit, desi se tot repeta pe site? pentru ca nu am reusit sa inteleg uitandu-ma pe site ce nisa ti-ai ales (ce tip de haine, ce clienti tinta etc.)?
Si eu ii dau dreptate partiala lui Silviu, este posibil si sa se fi modificat oferta intre timp
Bani investiti in adwords degeaba…
Nu, concurenta nu mi-a luat fata, cel putin in google si tot mi-a scazut clientala.
Pe ce expresie de cautare?
Vorba lui silviu, poate fi vorba si de o gresala nevinovata
Eu nu cred ca este greseala…stiu cateva persoane ce detin magazine online si folosesc aceasta practica.
Problema este ca romanii nu stiu inca sa-si vanda produsele pe internet dar nici cumparatorii nu s-au adaptat cu achizitiile de pe internet
Fiecare intelege sa faca marketing intr-un anumit fel. Unii se axeaza pe termen lung altii vor rezultate rapide. Daca ne uitam per ansamblu la newsletter-urile marilor companii exista totusi cateva promotii reale pe care stiu sa le promoveze.
Daca aceasta este o strategie, mi se pare o strategie gresita. Daca este o greseala – imi e greu sa cred ca e o greseala.
Sunt magazine online ce fac campanii de marketing faine si baga multi bani, dar am vazut si campanii “proaste” in care s-au bagat foarte multi bani.
Eu cred ca are de-a face cu gandirea cumparatorilor. Noi suntem obisnuiti sa vedem, pipaim, incercam si sa mirosim ceea ce cumparam nu suntem inca obisnuiti sa comandam produse de pe online, precum sunt cei din straiatate. Oricum cred ca nu dai peste asfel de inselatorii/greseli si acolo.
Asa cum in viata de zi cu zi suntem la ani lumina distanta fata de lumea civilizata, asa se intampla si in online si in marketing…pacat..online-ul poate fi cea mai buna sursa pentru magazine sa acumuleze clienti!
Multi considera ca marketingul inseamna doar vanzari, interesant e ca am auzit ca o persoana care lucreaza in domeniul marketing-ului castiga mai putin decat o persoana care lucreaza in domeniul comertului,chiar daca ambii lucreaza pentru aceasi firma.
Cam la fel am patit si eu acum 2 zile cand cautam cu infrigurare un laptop, bannerul zice un , dai click si… surpriza, pretul e mult mai mare. Ma intreb de ce nu gresesc si invers…
Ar fi ceva daca un hacker i-ar umili putin:)),s-ar cuminti oare?
Nici eu nu cred in greseli. cred ca este doar marketing made in Romania.
Nu generaliza marketing-ul, dupa cum vezi a inceput ceva bun in .ro pe nisa marketing.
Am patit si eu odata. Am vazut o oferta de nerefuzat si am adaugat-o repede in cos. Cand ma uit, era crescut pretul cu 250 de lei (era un laptop).
Am sunat si am anulat comanda.
dupa mine, marketingul online merge foarte bine in Romania, numai ca sunt prea putini antreprenori care vor sa invete cum sa faca marketing online si chiar mai putini care stiu deja cum sa-l faca intr-un mod profesionist.
Aceasta este o metoda care se practica la noi, am patit si eu si cand am cerut explicatii mi s-a spus ca era vorba de o oferta limitata care a expirat si ca numai primii 100 de clienti beneficiau de pretul de pe banner. In romania se poate orice. De multe ori in supermarketuri preturile de la raft nu corespund cu cele de la casa de marcat si atunci se da vina pe angajatul care nu le-a schimbat la timp. Dar de ce coincidenta este ca de fiecare data la casa pretul este mai mare?
Parerea mea este ca daca ai o optimizare SEO buna, este ok… Nu ca in alte tari, dar e ok..