Vanzarea de informatii – participant la concurs 41

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Ideea de afaceri pe care o consider castigatoare (din punctul meu de vedere) in sec XXI e aceea de a vinde informatii on-line si mai ales de a selecta din miliardele de informatii care circula, pe cele necesare clientilor.Pornesc de la premiza ca cele mai bune investitii (mici, mari, nu conteaza) sunt cele care au pornit de la informatii cheie, ne dam copii la scolile despre care avem informatii ca ar fi cele mai bune/potrivite, economisim timp pentru ca avem informatia (salvatoare) ca programul institutiei de care avem nevoie e numai marti si joi de la 11.00 la 13.00, avem o vacanta reusita pentru ca am aflat care e cea mai buna agentie de turim din oras si asa mai departe.

E atat de simplu. Eu ca si client am un abonament (nu scump, ~ 50 ron/luna) si in contul acestor bani imi tastez zilnic/ori de cate ori am nevoie intrebarile ale caror raspunsuri imi vor salva timp pretios ori imi vor oferi garantia ca produsele pe care le voi achizitiona sunt cele care-mi vor satisface gusturile pretentioase.

De ex: am nevoie sa-mi instalez tv cablu. Firma de servicii (ALL IN ONE, sa-i zicem) face o cercetare riguroasa a pietei si prezinta clientului in 24 de ore ofertele operatorilor de cablu din regiune/oras pe baza unor criterii prestabilite (seriozitate, cost/luna, tips-uri de la fosti/actuali clienti, perioada maxima pana la instalare, programul firmei respective, nr. de tel si multe altele. Alegerea e a clientului, usoara de altfel pentru ca toate informatiile apar tabelar (inchipuiti-va un table excel, aranjat, numai bun de prezentat). Eu , ca si client am economisit cateva ore bune, eu apreciez cam 4-5 ore cu cautatul acestor informatii. Bineinteles ca va exista o clauza contractuala intre client si prestator in care sa oblige la plata unor despagubiri in cazul in care informatiile sunt gresite, incomplete, despagubirea va fi scutirea de plata urmatoarelor 2 luni a abonamentului, de ex. Oricum pornim de la premise ca firma va fi una serioasa, dar in acelasi timp trebuie protejat si clientul. Acesta a fost un ex. banal insa daca avem nevoie de o informatie mai delicate, un avocet specialist in divorturi de ex. Nu putem sa ne intrebam prieteni, colegii sau sa ne expunem la tribunal in cautare de astfel de informatii.

Exemplele pot continua: cel mai bun restaurant pentru organizarea unei petreceri, programul si actele necesare pentru pasaport, programul pe urmatoarele 2 luni la teatru (in Iasi nu exista pe net asa ceva)

Acum despre “All in one”. Are bineinteles domeniu pe internet; toti angajatii sunt cunoscatori cel putin mediocri ai mediului electronic. Important: nr. angajatilor poate fi initial minim, 2, si va creste o data cu nr. de solicitari. Se va incheia un contract intre parti cu clauze de confidentialitate dat fiind ca se vor solicita cateva date preliminare despre clienti, atat cat sa poata fi alcatuit un profil social, psihologic al clientului. Si inca multe altele ar fi de spus… ma opresc aici si dati-mi de stire cand va fi infiintata prima “All in One”, eu voi fi primul client.

Roxana

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


One Response to “Vanzarea de informatii – participant la concurs 41”

  1. ROU.RO says:

    Salut, este o idee interesanta numai ca dupa parererea mea ca sa vii cu niste informatii de calitate trebuie sa faci munca de cercetare serioasa( de multe ori in domenii despre care nu stii absolut nimic) iar aceste cercetari pt. o echipa inseamna timp si enrgie/resurse consumate la greu, iar asta in final s-ar traduce pt. client intr-un const suplimentar mare pe care de multe ori cred ca ar spune, lasa nene ca ma interesez eu si vad ce varianta mi se potriveste cel mai bine.

    in concluzie, ideea ta este utila dar mi se pare ca pt. Romania nu ar fi tocmai aplicabila

    Alin

Leave a Reply

Anunta-ma cand posteaza cineva comentarii la acest articol.

 

css.php